mandag den 4. juli 2011

Sommerferie på matriklen

Det er sommerferie for børnene. For en uge siden startede ferien for alvor for mine drenge og de indledte sommerferien med at sove i telt i haven sammen med nabodrengene. En solskinsaften med midnatslys, der aldrig ender. Jeg elsker de danske lyse nætter. Åh, hvor har jeg længtes efter lyset, fuglefløjtene tidligt om morgenen, varmen, solen og den energi som årstiden medfører.


De første 2 uger er mine drenge tilmeldt nogle fælles aktiviteter fordi det også er vigtigt, at de har tid sammen. Den første uge med Svømme Camp er netop slut. De har været afsted mandag til fredag fra kl. 9.00-15.30 med 5 timer i vandet. De har været SÅ trætte. Udmattede. Tilfredse. Kropsbevidste. Prøvet egne grænser af. Først var det 3 meter vippen. 5 meter vippen. 7,5 meter vippen og i dag var det så 10 meter vippen.

Min ældste dreng har et stort konkurrencegén og har altid udfordret sig selv og andre. Tåler dårligt nederlag for han får dem meget sjældent. Min mellemste søn har aldrig haft samme konkurrencegén, men det sker oftere og oftere. Han er begyndt at udfordre sine fysiske grænser. Afprøver sin egen formåen i takt med den større kropsbevidsthed han har fået igennem de sidste år. Med stjerner i øjnene har han stolt fortalt om sine bedrifter. Han har grund til at være stolt. Det har han bare. Han læser så fint nu. Springer fra høje vipper. Svømmer. Tager på spejdertur i flere dage uden forældre. Ringer selv og laver legeaftaler. Får nye venner. Har mere selvtillid. Læser svære bøger.

Ja, jeg er stolt af mine drenge. Det er dejligt, at de vil være sammen. Den store har passet på den lille. De tager selv bussen om morgenen. Sammen. Det er skønt at se og opleve som mor.



Nu er de taget på weekend til reservebedsterne med cykler. De skal nemlig have manden med ud at cykle. De er væk i 3 dage. På mandag venter fodboldskolen. Der skal de også gå sammen og blive godt og grundigt trætte.



Jeg har først ferie om 14 dage, så Mindstepigen er i børnehave de næste 2 uger, hvor der næsten ikke er nogen børn, men sådan er det i år.



Livet er dejligt og sommeren er derude. Åh, hvor er det skønt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...