mandag den 14. marts 2011

Efterlønnere må selv betale for golf

når vi overalt i samfundet mangler penge i den offentlige sektor.


For få år siden var der store overskrifter i avisen fordi ventetiderne indenfor kræftbehandling var for lange. Ventetiderne er fortsat lige så lange, men det trækker ingen overskrifter længere fordi vi desværre har vænnet os til at det er tingenes tilstand. Ventetid. Mennesker, der dør før tid. Den dårligste prognose for overlevelse indenfor en lang række lande i EU.

Beklager, kære golfspillende efterlønsmodtagere, men jeg har bare fået nok! Jeg er ikke for det betonliberalistiske system der sætter den politiske dagsorden i dag. Den nylige ministerrokade huer mig ikke, men jeg vil ikke til at arbejde 1 time længere hver uge for at den generation der i forvejen har haft det som blommen i et æg i Danmark skal ud at spille golf eller hygge sig med andre fritidssysler hvis de fysisk fortsat kunne arbejde 1-3 år længere. Det kan ikke være ikke rigtigt. Beklager, Thorning, men det er en ommer. Jeg har som mor til 3 børn i forvjen ikke for meget tid og jeg vil bare ikke arbejde mere for at kunne bevare efterlønnen, beklager!

Jeg mener heller ikke at de sparede penge ved efterlønnen skal gå til skattelettelser, men der i mod til vores trængende hospitaler og institutioner. Vi står overfor alvorlige demografiske problemer i befolkningen da vi bliver ældre og ældre og vi må prioritere pengene på kerneydelser indenfor sygehusvæsenet.

Der skal være mulighed for at gå på førtidspension for de mennesker, der bliver slidt op af hårde fysiske arbejdsområder før tid, men alle andre må finde ud af at finansere deres egen alderdom. Beklager, men sådan er det bare.

Igen, Thorning. Det er en ommer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...