onsdag den 7. juli 2010

Sommeraftener, der aldrig ender

Åh, du danske sommer!

Det er en af de skønne, skønne aftener, der kendetegner den danske midsommer. Jeg holder så meget af den. Desværre er disse aftener uforudsigelige i deres hyppighed og alt for mange mulige juni og juli aftener har været præget af regnvejr, rusk og kolde vinde.

Men ikke i dag. Jeg har taget min computer med udenfor og sidder her og nyder roen alt i mens Manden og drengene ser Tyskland mod Spanien. Åh, hvor jeg glæder mig til det her VM er ovre. Vi er ikke kæmpe fodbold entusiaster,l men det er jo semifinale og det skal ses. Så er der heldigvis 4 år til næste omgang, men så er der jo EM allerede om 2 år og sådan går det frem og tilbage.

Min Mindstepige udvikler sig med stormskridt for tiden. Hun er bare så lige til og kærlig. Vi får daglig mange kys og kram og "Moaarr, jeg æææælllsker dig. Du er så sød, moarrr" alt i mens hun nærmest kravler op på mig. Hun siger så mange sjove ting og for et par dage siden havde vi følgende udveksling.

Mindstepigen:"Moar, når jeg bliver stor får jeg en baby i min mave"

Mor:"Ja, det kan godt være, hvis du gerne vil have et barn"

Mindstepigen:"Når babyen kommer ud så må den gerne sutte på mine bryster moarr"

Mor:"Ja, det må babyen for der vil være mælk i dine bryster til babyen"

Mindstepigen:"Moar, du må også gerne sutte på mine bryster og smage"

Øhh....Hvad siger man så? Jeg få da sagt et par ord om, at det er kun babyen, der må det. Mødre må ikke sutte på bryster. Det giver rigtigt dårlige associationer, men det ved hun jo heldigvis ikke....;-)

Roserne blomstrer herude i haven - sammen med ukrudtet. Der er gule, røde og lyserøde roser med store fintformede blade. Der er også en masse ukrudt selvom mælkebøtterne forlængst er afblomstrede. Græsset er lidt for langt efter ligusterfascisternes mening, men det går jo altsammen. Her står også et kæmpe grimt monstrum af en grøn trampolin i luksusudgaven med en diameter på 4,26m. Det er dælme ikke et kønt syn, men det er en kilde til masser af glæde og fornøjelse for ungerne. Naboens søn på 2 år er også begejstret for den...;-)

Så er der jo også det der ulækre stabilgrus af gult sand, der ligger allevegne. I weekenden havde vi besøg af 3 mennesker, der arbejdede sammenlagt i 14 timer for at løfte 120 m2 sten fri fra vores have for at få dem gratis mod optagning. Vi skal nemlig have lagt haven om. Et større arbejde, da begge hænder er fulde af tommelfingre til den slags manuelt arbejde som Manden og jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Manden har lige klippet hæk og tørt konstateret, at den er skæv og skal rettes til i morgen.

Jeg har netop hilst på mellemste søn, der har leget nede hos nabodrengene. De sov i telt sammen i lørdags og hvor er jeg bare glad på deres vegne over, at de får den slags minder. Minder om sommeraftener, der aldrig ender.

Det er lige i dette nu vi lever. Mærker livets forunderligt så intenst at hjertet nærmest brister - af glæde og opfyldthed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...